Dagtocht Senioren Beek en Donk naar het Kunstmuseum in Den Haag

Op 6 december, een druilerige vrijdag zijn wij rond de klok van 9 uur met 45 enthousiaste senioren naar Den Haag vertrokken om het Kunstmuseum te bezoeken. Deze busreis is mogelijk gemaakt dankzij de Bankgiro loterij, die hiervoor een bijdrage geeft. Door inschrijving en daarna loting konden wij deze busreis maken.

De bus werd bestuurd door Jorine die tevens onze reisleidster was, wat haar erg goed af ging. Onderweg werden wij door Francien en Marion van een drankje en een lekkere koek voorzien. Na een voorspoedige reis arriveerden wij ruim op tijd in Den Haag waar we werden ontvangen met koffie en een lunch.

Hierna werden we door Francien opgedeeld in 3 kleurgroepen, zodat we herkenbaar waren voor de gidsen. We kregen allemaal een zender met koptelefoon zodat we onze gids goed konden horen en de uitleg voor iedereen goed verstaanbaar was.  De rondleiding werd gedaan langs werken van voornamelijk Monet. Ook andere vormen van kunst zagen we zoals, kleding en sculpturen.

Op eigen gelegenheid konden wij daarna nog de rest bekijken, dit was indrukwekkend. Bijvoorbeeld werk van Piet Mondriaan en Rietveld. Er waren ook exposities van o.a. aardewerk, porselein en glaswerk:  iedereen keek zijn ogen uit.

Rond de klok van drieën was het tijd om te vertrekken. Onderweg werden wij weer voorzien van een drankje en wat lekkers. Na een lange terugreis in verband met weer en files, kwamen wij rond de klok van zessen weer thuis. Het was een geslaagde dag.