WELKOM op de site van Seniorenvereniging Beek en Donk

U bent op de vernieuwde website van de Seniorenvereniging Beek en Donk. De afdeling, genaamd “St. Joachim” , is opgericht op 16 oktober 1951 en telt momenteel ± 800 leden. Onze vereniging stelt zich ten doel de belangen van alle ouderen van Beek en Donk te behartigen in de meest ruime zin van het woord.
Dit doen wij als Seniorenvereniging door een gevarieerd aanbod van activiteiten aan te bieden door het jaar heen. Daarnaast kunnen de leden rekenen op ondersteuning op velerlei gebied.
Op deze hoofdpagina zullen we de meest actuele zaken publiceren zodat u daar rechtstreeks naar toe kunt gaan. In de menubalk kunt u kiezen wat u wilt zien, bv. de activiteiten, verslagen, het nieuws, etc. In een apart blok op deze pagina kunt u direct doorgaan naar de gewenste site.
Kijk ook naar onze doelstellingen en activiteiten die voor en door onze leden worden georganiseerd. Mocht u, nadat u de pagina`s hebt gezien en gelezen, lid willen worden van onze vereniging, dan kan dat eenvoudig door hierboven op doelstellingen te klikken en het aanmeldingsformulier daar in te vullen en te verzenden.

Hebt u nog vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact op met het hieronder genoemde adres.

Uw reactie zien we met belangstelling tegemoet.

Secretariaat adres:

F. Vereijken-van den Boogaard

Kerkstraat 56, 5741 GL, Beek en Donk

Tel.0492-463860


E-mail. secr.kbobd@gmail.com

Corona-preventie:  Verbeter het immuunsysteem:

In de huidige crisis wordt er op gewezen dat wij zorgvuldig om moeten gaan met mensen met een lage weerstand, zoals ouderen en mensen met diabetes, obesitas, longkwalen en andere aandoeningen.

Waarom wordt er niet de vraag gesteld hoe men iets aan de weerstand kan doen?

Er wordt geroepen: isoleren, geen contacten maken, mijden, 1.5. meter maatschappij, handen ontsmetten en ga zo maar door.

Onze gezondheid is er echter bij gebaat dat die goed en sterk is en veel invloeden van buiten goed kan weerstaan.

Beter gezegd: als wij onze weerstand verhogen, dan kan onze omgeving ons minder deren, dus ook virussen.

Niet alleen gezien vanuit preventie maar ook als men al last heeft van diverse aandoeningen.

Hieronder staan een aantal simpele zaken die je kunt doen om het lichaam weerbaarder te maken om daardoor je immuunsysteem te verbeteren en ontstekingen te remmen.

Hierna volgt de opsomming.

 

 

1

Basis Suppletie (op maat toegesneden):

Vitamines: C , B12, D3 en K2

Mineralen: Magnesium, Zink, Selenium

Omega 3

 

5

Slapen:

Minstens 7-8 uur: zorgt voor lichaamsherstel. GSM, wifi en DECT niet in slaapkamer

 

 

2

Vruchten, wortels en sappen:

Zwarte bessen, vlierbessen, groene thee, gember, knoflook, Rauwe rode bieten, yoghurt.

 

6

Gezonde darmen (75 % van immuunsyst)

Chlorella/Spirulina, Aloë Vera, darmspoelingen, eet geen darmprikkelende kruiden en gluten

 

3

Beweeg voldoende in de zon:

Wandelen, fietsen: stimuleert lymfe, spiervorming, zuurstofopname, long-capaciteit

 

7

Ont stress:

Wandel: ga natuur in,  mediteer, geniet

 

4

Drink water

Volwassene ca. 1,5 liter /dag. Koffie, zwarte thee en alcohol onttrekken vocht aan het lichaam

 

8

Zorg dat longen lucht krijgen

Verminder ontstekingen: etherische oliën, goed luchten van kamers,

       

 

Mocht je alsnog coronaverschijnselen krijgen, blijf bewegen (zo mogelijk buiten), blijf water drinken.