Koersballen.

In samenwerking met seniorenvereniging Beek en Donk

Wanneer: Elke maandag van 14.00 tot 16.00 uur.

Waar: Ontmoetingsruimte Waterpoort ingang Rubenslaan.

Wat is koersbal?

Koersbal is een balspel dat lijkt op jeu-de-boules met grotere ballen met een afwijking naar links of rechts. De speler moet bedenken welke koers zijn bal zal gaan om zo dicht mogelijk bij de ‘jack’ (het doel) te komen.

Koersbal wordt binnen gespeeld op een mat van 8 x 2 meter, waarbij twee teams van een of twee personen het tegen elkaar opnemen. Het ene team speelt met vier zwarte ballen, het andere met vier bruine ballen. De afwijking van de ballen maakt koersbal een uitdagend spel, dat in het begin nog als best lastig zal worden ervaren en enige techniek vereist. Gelukkig leren de meeste mensen snel en ontstaat een spannende strijd om zo dicht mogelijk bij het doel te komen.

In de Waterpoort wordt onderling tegen elkaar gespeeld totdat een team de 13 punten heeft bereikt. Dan wordt met een nieuw spel gestart. De loting van de teams wie met wie speelt gebeurd hieraan vooraf. Door middel van nummers trekken wordt men aan elkaar gekoppeld of men speelt één tegen één of twee. Dan volgt de spannende strijd. Er wordt gespeld op 2 matten waardoor men elke keer weer snel aan de beurt is. Daartussen kan men genieten van de andere die aan het spelen zijn onder het genot van een kopje koffie, thee of wat fris.