Filmcyclus 2023 ‘Vrijheid, een worstelingsproces’

De werkgroep Oudereneducatie, de vier gezamenlijke Seniorenverenigingen van Laar-beek en LEV Laarbeek organiseren dit jaar voor de 13e keer een filmcyclus. Het thema van deze reeks is: Vrijheid, een worstelingsproces

De film start met een korte inleiding door Philip Verdult, tot aan zijn pensioen als filosoof werkzaam aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarna wordt de film vertoond. Na de film is er een korte pauze, gevolgd door een interactieve nabespreking o.l.v. Philip Verdult. U mag zelf weten of u daarbij aanwezig wilt zijn; wel is dit zeer aan te bevelen. De middag, inclusief nabespreking, duurt tot ongeveer 17.00 uur, alleen inleiding, film, koffie/thee tot ongeveer 16.15 uur

Film 1: Barbara, Christian Petzold,2012 (101 min.) Dinsdag 21 November.

In de klauwen van een meedogenloos machts-systeem

Oost-Duitsland, zomer 1980. De jonge arts Barbara is verliefd op de uit West-Duitsland afkomstige Jorg en wil daar met hem een nieuwe toekomst opbouwen. Haar verzoek om een uitreisvisum wordt geweigerd. Vervolgens wordt zij (als een verkapte straf) van Berlijn overgeplaatst naar een klein plattelands-ziekenhuis. Ze komt in een vreselijke spagaat. Ze kan zich daar niet echt engageren en een nieuw leven beginnen. Ze wil dat eigenlijk ook niet, Maar of de ontsnapping naar het westen zal lukken, blijft eveneens onzeker. Ze kan alleen nog enige verbinding aangaan met en affectie voelen voor haar patiënten van de afdeling kinderchirurgie.

De volgende films komen

woensdag          20 december

dinsdag             16 januari 2024

woensdag          21 februari 2024

De filmvertoningen vinden steeds plaats om 13:30 uur in de grote zaal van het Dorpshuis, Grotenhof 2, 5737 CB, Lieshout

Kaartverkoop:

De kosten voor een filmkaartje bedragen € 7,50. Dit is inclusief een kop koffie of thee.

De kaartverkoop is contant aan de zaal. Graag gepast betalen, pinnen niet mogelijk.

Kom, kijk en geniet.

Werkgroep Oudereneducatie Laarbeek,