17 mei 2024

Supersenioren naar Kempenmuseum

Supersenioren Beek en Donk naar Kempenmuseum en Smokkelroute

Donderdag 16 mei was het zover: een bus vol supersenioren van de Seniorenvereniging Beek en Donk vertrok vanaf het Ontmoetingscentrum richting Eersel waar er na aankomst in het restaurant van het Kempenmuseum al een heerlijke lunch klaarstond.
Nadat iedereen lekker gegeten had, was er tijd om buiten in een warm zonnetje de uitgebreide kruidentuin te bezichtigen of het museum te bekijken waar voor velen zeer herkenbare objecten te zien waren, die dan ook uitgebreid van commentaar werden voorzien.
Vervolgens stond de bus alweer klaar voor een rondrit door de prachtige omgeving, waarbij door de gids, de heer Thieu van Aalst, op humoristische wijze werd verteld over de omgeving en speciaal over de Smokkelroute die daar vroeger veel gebruikt werd. Thieu was daar geboren en was vroeger directeur van de basisschool  in Weebosch zodat er geboeid naar zijn verhalen geluisterd werd.
Na deze rondrit ging het terug naar het museumrestaurant voor koffie of thee met gebak waar nog gezellig werd nagepraat en sommigen nog even lekker buiten of door het museum konden wandelen.
De terugreis naar Beek en Donk ging met horten en stoten, want er stond een enorme file voor de Beekse brug. Toen de chauffeur eindelijk rechtsaf naar de Donkse brug kon afslaan om zo goed voor het Ontmoetingscentrum te kunnen parkeren, bleek dat ook deze brug geblokkeerd was en via een omweg kwam men opnieuw in een file voor de Beekse brug te staan!
De arme chauffeur was gelukkig best stressbestendig en in de bus werd er inmiddels ook laconiek gereageerd op dit enorme oponthoud.