2 mei 2024

Biljart uitslagen ’t Bedonkske

Spannend slot biljartcompetitie ’t Bedonkske.

De in september 2023 gestarte biljartcompetitie van Seniorenvereniging Beek en Donk in twee klassen (A en B), werd begin oktober samengevoegd tot een grotere. Reden hiervoor was de afname van het aantal leden en op voorstel van de algemene vergadering. Vanaf dat moment ontspon zich een sportieve strijd waarin de B-spelers zeker niet onder wilden doen voor hun A-collega’s. Door diverse uitvalmiddagen en andere wijzigingen duurde het langer voordat het seizoen afgesloten kon worden.

Zo rond het begin van de tweede helft ontspon zich een ware titanenstrijd om de bovenste vijf plaatsen. Ook twee van onze drie deelnemende dames mengden zich hierin!

Uiteindelijk bleven er nog 3 kanshebbers voor de titel over: Mariëtte Frijters, Jo Heesakkers en Maria Cuypers.

Op de voorlaatste competitiedag (1 mei) verloren Jo en Maria allebei hun partij en haakten dus af. Mariëtte won haar eigen wedstrijd en was daardoor niet meer door beide achtervolgers in te halen. Zij behaalde 58 punten uit 28 partijen. De laatste drie partijen op 8 mei waren daardoor een formaliteit en hadden geen invloed meer op de eindstand.

Dus kampioene en ook clubkampioene werd (net als in het vorige seizoen 22/23) Mariëtte Frijters. Op de jaarvergadering van 4 sept. a.s. zal haar de wisseltrofee worden uitgereikt.

Op de 2e plaats is geëindigd Jo Heesakkers met 53 punten. En 3e werd Maria Cuypers met 48 punten. Allen uit 28 partijen. Onze felicitaties aan deze drie kanjers.

Op 11 september a.s. start de nieuwe competitie. Er hebben zich al een tweetal nieuwe leden aangemeld. Ben je geïnteresseerd om lid te worden van ‘t Bedonkske, meld je dan aan via de website van Seniorenvereniging Beek en Donk: www.seniorenverenigingbeekendonk.nl, mail naar: seniorenverenigingbeekendonk@gmail.com of bel naar Joop Kerkhof 0621420709.

Ook als u geen lid bent van Seniorenvereniging Beek en Donk, bent u van harte welkom! De competitie wordt op de woensdagmiddagen gespeeld en loopt van september tot mei.